Φανταστείτε ότι τα αποθέματά σας είναι πάντα γεμάτα με τα απαραίτητα προϊόντα και η εργασία δεν σταματά ποτέ. Η στρατηγική push το καθιστά αυτό δυνατό. Προγραμματίζετε εκ των προτέρων τι και σε ποια ποσότητα θα στείλετε, ώστε να αποφύγετε τις διακοπές λειτουργίας. Αυτή η στρατηγική μπορεί να γίνει πλεονέκτημά σας, αν τη χρησιμοποιήσετε σωστά, ή μπορείτε να χάσετε πολλά χρήματα, αν αγνοήσετε τους κινδύνους.
Οι διευθυντές της Sargona Private Capital Ltd περιγράφουν τι είναι η στρατηγική push, πώς να αξιοποιήσετε στο έπακρο τα οφέλη της και να αποφύγετε τις απώλειες.
Μειονεκτήματα της στρατηγικής push
Το κύριο μειονέκτημα είναι ο κίνδυνος υπερβολικών αποθεμάτων. Πάρα πολλά προϊόντα στο αποθήκη σημαίνουν χρήματα που μένουν αχρησιμοποίητα. Οι διευθυντές της Sargona Private Capital company αναφέρουν ένα ακόμη μειονέκτημα: την απώλεια ευελιξίας. Εάν η αγορά αλλάζει γρήγορα, τα προϊόντα που έχουν αγοραστεί εκ των προτέρων μπορεί να καταστούν άχρηστα. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η στρατηγική push θα σας φέρει ζημίες. Επιπλέον, ο προγραμματισμός βάσει προβλέψεων απαιτεί ακριβή δεδομένα και αναλυτικά στοιχεία. Εάν η πρόβλεψη γίνει τυχαία, δεν θα έχει κανένα θετικό αποτέλεσμα.
Ο κύριος στόχος της προσέγγισης push είναι να εξασφαλίσει τη συνεχή διαθεσιμότητα του προϊόντος εκεί όπου μπορεί να χρειαστεί. Για παράδειγμα, εάν η παραγωγή λειτουργεί με σταθερό πρόγραμμα και δεν επιτρέπεται η διακοπή της λειτουργίας, τότε τα αποθέματα δημιουργούνται εκ των προτέρων, ώστε τυχόν διακυμάνσεις να μην σταματήσουν τη διαδικασία.
Η push-logistics βοηθά στον προγραμματισμό των αγορών και της παραγωγής με βάση τις προβλέψεις, αντί να περιμένουμε μέχρι ο πελάτης να κάνει την παραγγελία. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για προϊόντα με μακρύ κύκλο παραγωγής ή παράδοσης. Ωστόσο, πρέπει να είστε προσεκτικοί: αν η πρόβλεψη αποδειχθεί λανθασμένη, τότε στο αποθήκη θα εμφανιστούν περιττά προϊόντα, τα οποία θα καταλαμβάνουν χώρο, θα δεσμεύουν χρήματα και, ενδεχομένως, θα παλιώσουν.
Γιατί χρειάζεται η στρατηγική push