Ένας οδηγός για τη δημιουργία logistics σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα

Κατάσταση: ξεκινήσατε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Επενδύσατε στον ιστότοπο, στη διαφήμιση, στα προϊόντα, στη συσκευασία. Άρχισαν να έρχονται πελάτες, να κάνουν παραγγελίες - και ξαφνικά κάτι πήγε στραβά. Ο courier δεν έφτασε. Το δέμα χάθηκε. Η παραγγελία χρειάστηκε δύο εβδομάδες αντί για δύο ημέρες. Ο πελάτης είναι νευρικός, ζητώντας επιστροφή χρημάτων. Και τώρα αντί για κέρδος - πονοκέφαλοι και ζημίες. Όλα αυτά επειδή η εφοδιαστική δεν είχε μελετηθεί.

Οι διευθυντές της Sargona Private Capital Ltd μοιράστηκαν πώς να ρυθμίσετε τη εφοδιαστική, ώστε η επιχείρησή σας να μην καταρρεύσει τον πρώτο μήνα.

Αποθήκες

Αποφασίστε πού θα αποθηκεύσετε τα προϊόντα. Μπορείτε να τα κρατήσετε στο σπίτι εάν υπάρχει λίγο προϊόν. Αλλά μόλις αυξηθούν οι όγκοι, θα χρειαστείτε μια αποθήκη: δική σας ή ενοικιασμένη. Είναι σημαντικό η αποθήκη να είναι σε τάξη και να γνωρίζετε ξεκάθαρα πού βρίσκονται τα πάντα. Διαφορετικά, θα χάσετε χρόνο, θα μπερδέψετε παραγγελίες και θα πετάξετε χρήματα σε αποστολές και αποζημιώσεις. Ένα άλλο κρίσιμο σημείο είναι η ταχύτητα συναρμολόγησης. Εάν η παραγγελία παραληφθεί το πρωί, θα πρέπει να αποσταλεί την ίδια ημέρα. Κάθε ώρα καθυστέρησης απειλεί τον πελάτη να αλλάξει γνώμη, εξηγούν ειδικοί της εταιρείας Sargona Private Capital.
Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η εφοδιαστική είναι «η πρόσληψη ενός courier και η παράδοσή του». Αλλά όχι, η εφοδιαστική είναι ένα ολόκληρο σύστημα. Ξεκινά από τη στιγμή που ο πελάτης κάνει κλικ στο κουμπί «παραγγελία» και τελειώνει όταν παραλαμβάνει τα προϊόντα και είναι ικανοποιημένος. Αυτή η αλυσίδα περιλαμβάνει: επεξεργασία παραγγελιών, συναρμολόγηση, συσκευασία, μεταφορά για παράδοση, παρακολούθηση και, ενδεχομένως, επιστροφή. Εάν υπάρξει κάποια αποτυχία σε οποιοδήποτε στάδιο, κινδυνεύετε να χάσετε όχι μόνο χρήματα, αλλά και τη φήμη σας. Οι πελάτες δεν θα καταλάβουν ποιος φταίει - απλώς θα πάνε στους ανταγωνιστές.

Τι χρειάζεστε

Μπορείτε να στείλετε ένα τέλειο προϊόν, αλλά αν φτάσει σε ένα τσαλακωμένο κουτί, η εντύπωση θα χαλάσει. Η συσκευασία δεν πρέπει μόνο να είναι όμορφη, αλλά και ανθεκτική. Μην κάνετε εκπτώσεις στη συσκευασία. Αυτό μπορεί να σας κοστίσει έναν πελάτη. Και επομένως, όλες τις επόμενες παραγγελίες τους και, ενδεχομένως, τις παραγγελίες των φίλων τους.
Το πιο δυσάρεστο θέμα. Αλλά πάντα θα υπάρχουν επιστροφές. Κάποιος άλλαξε γνώμη, κάποιος δεν του άρεσε, κάποιος δεν του άρεσε. Πρέπει να σκεφτείτε εκ των προτέρων πώς θα τις επεξεργαστείτε. Ποιος πληρώνει για την αποστολή επιστροφής; Πώς επιστρέφονται τα χρήματα; Τι να κάνετε με τα αγαθά: να τα πουλήσετε ξανά ή να τα απορρίψετε?

Συσκευασία

Υπηρεσίες παράδοσης

Δεν πρέπει να επιλέγετε μια υπηρεσία παράδοσης με βάση την αρχή "είναι φθηνές". Φθηνές δεν σημαίνει απαραίτητα καλές. Ελέγξτε κριτικές, δοκιμάστε την εργασία τους στον εαυτό σας. Υποβάλετε μερικές παραγγελίες σε διαφορετικές περιοχές και δείτε: πόσο γρήγορα φτάνει, σε ποια κατάσταση φτάνουν τα αγαθά, πώς λειτουργεί η υποστήριξη. Συνεργαστείτε με πολλές υπηρεσίες ταυτόχρονα. Εάν κάποια αποτύχει, μεταβείτε σε άλλη.

Επιστροφές

Υποστήριξη πελατών

Συχνά, ένας πελάτης χρειάζεται βοήθεια: πού είναι το δέμα, πότε θα φτάσει, γιατί δεν ενημερώνεται η κατάσταση; Εάν δεν μπορεί να λάβει απάντηση γρήγορα, τότε αρχίζει να ανησυχεί. Και αυτή είναι η στιγμή που χάνετε την εμπιστοσύνη σας. Το κατάστημά σας θα πρέπει να διαθέτει υπηρεσία υποστήριξης πελατών - συνομιλία, email, τηλέφωνο - οτιδήποτε, αλλά με γρήγορη απάντηση.
Οι διευθυντές της Sargona συμβουλεύουν να δοκιμάσετε όλα τα στάδια: να κάνετε μια παραγγελία στο δικό σας κατάστημα και να περάσετε από τη διαδικασία ως πελάτης. Καταγράψτε όλα όσα προκάλεσαν παράπονα. Διορθώστε το. Βρείτε προμηθευτές συσκευασίας. Επιλέξτε περισσότερες από μία υπηρεσίες παράδοσης. Ρυθμίστε την παρακολούθηση. Δημιουργήστε ένα σχέδιο δράσης σε περίπτωση επιστροφής. Κάθε μικρό πράγμα στο οποίο δεν δίνετε προσοχή τώρα μπορεί να σας κοστίσει χρήματα, πελάτες και νεύρα αύριο.

Τι να κάνετε τώρα

Οι επιθυμίες σας είναι προτεραιότητά μας
2023 - 2025 Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος