Εκπληκτικά, κάποιος συνηθίζει τις εικόνες που δημιουργούνται στο υποσυνείδητό του. Και αυτό ισχύει για τα πάντα γύρω του: η θάλασσα είναι αλμυρή και το Just Do It είναι Nike. Η προσέλκυση της προσοχής είναι το σημαντικότερο καθήκον κάθε σχεδίου μάρκετινγκ. Αναζητήστε τη μοναδικότητα. Αν δεν υπάρχει, επινοήστε την. "Εφευρίσκοντας το δικό σας ποδήλατο" στις επιχειρήσεις, αξίζει ακόμα να αναλύσετε τα επιτυχημένα ευρήματα του μάρκετινγκ και τα USPs των παγκόσμιων εμπορικών σημάτων. Μπορούν να τροποποιηθούν και να εφαρμοστούν στη δική σας επιχείρηση.
- Κρατήσεις: ανέξοδες και απλές
- Apple, Tesla: Τεχνολογία για τους λίγους εκλεκτούς.
- Uber: βολικό και προσιτό
- Volvo: ασφάλεια και άνεση.
- Netflix, Etsy: μοναδικά και πρωτότυπα προϊόντα
- Nike: υψηλές στιγμές και απολαύσεις που ξεπερνούν τον εαυτό τους
Η διατήρηση των πελατών είναι ένα από τα κύρια εργαλεία του μάρκετινγκ. Η προσέλκυση ενός νέου πελάτη είναι δαπανηρή και συχνά αποτυγχάνει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες. Εκείνοι που έχουν ήδη πραγματοποιήσει μια αγορά και έχουν χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες σας είναι ευκολότερο και φθηνότερο να διατηρηθούν. Μπορείτε να κάνετε όπως η Chewy, ένα γνωστό ηλεκτρονικό κατάστημα με τροφές για κατοικίδια ζώα. Όταν ο πελάτης παρέλαβε την παραγγελία του, ήταν βέβαιο ότι θα έβρισκε σε αυτήν έναν λαχνό. Κάθε εβδομάδα ο ιστότοπος της εταιρείας πραγματοποιούσε μια κλήρωση και ανακοίνωνε τον νικητή. Μέσα σε τρεις μήνες, η βάση συνδρομητών αυξήθηκε κατά 30% και ο αριθμός των επαναλαμβανόμενων παραγγελιών αυξήθηκε σχεδόν κατά 20%.
"Διαφοροποιηθείτε ή πεθάνετε" (Trout)
"Ο πελάτης πρέπει να δει τη διαφήμιση 20 φορές για να κάνει μια πώληση", γράφει ο Thomas Smith στο βιβλίο του "Successful Advertising". Αν και η φράση αυτή είναι πάνω από 100 ετών, εξακολουθεί να ισχύει και σήμερα. Μια διαφήμιση που ο καταναλωτής συναντά για πρώτη φορά είναι απίθανο να τη θυμάται. Όταν όμως τη δει για δέκατη φορά, έχει ήδη μια ιδέα για το πώς μοιάζει το προσφερόμενο προϊόν και γνωρίζει ακόμη και κάποιες από τις ιδιότητές του. Είναι ήδη ένα οικείο και συγκεκριμένο προϊόν.
Η επανάληψη είναι η βάση του μάρκετινγκ