Φανταστείτε ότι πρόκειται να χτίσετε ένα σπίτι. Έχετε ένα έργο, έχετε υλικά, έχετε χρήματα. Αλλά αν η παράδοση τούβλων, σκυροδέματος και άλλων υλικών δεν είναι οργανωμένη, η κατασκευή θα σταματήσει. Η επιχείρηση logistics λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο. Δεν πρόκειται μόνο για "αποθήκες και φορτηγά". Και αν κάνετε λάθος με τη στρατηγική logistics, θα υπάρξουν απώλειες.
Ας καταλάβουμε μαζί με τους ειδικούς της εταιρείας Sargona Private Capital ποιες στρατηγικές υπάρχουν και γιατί είναι σημαντικό να επιλέξετε τη σωστή.
Κεντρική εφοδιαστική
Εδώ, όλη η διαχείριση προέρχεται από ένα κέντρο εφοδιαστικής. Μπορείτε εύκολα να παρακολουθείτε τις ροές και να βελτιστοποιείτε το κόστος. Αυτή η στρατηγική είναι ιδιαίτερα καλή εάν έχετε περιορισμένη γκάμα προϊόντων και το δίκτυο εφοδιαστικής είναι συμπαγές και σαφές.
Αλλά να είστε προσεκτικοί: εάν οι πελάτες είναι διασκορπισμένοι σε διαφορετικές περιοχές, μια κεντρική προσέγγιση μπορεί να λειτουργήσει εναντίον σας. Οι χρόνοι παράδοσης αυξάνονται και οι ανταγωνιστές που είναι πιο κοντά στον αγοραστή θα σας ξεπεράσουν. Επομένως, αξίζει να επιλέξετε αυτήν τη στρατηγική εάν η βασική προτεραιότητα είναι ο έλεγχος και όχι η ταχύτητα.
Εδώ, οι αποθήκες και τα κέντρα διανομής βρίσκονται πιο κοντά στα σημεία κατανάλωσης. Το αποτέλεσμα είναι γρήγορη παράδοση, ικανοποιημένοι πελάτες, ευελιξία κατά τη διάρκεια περιφερειακών αυξήσεων ζήτησης.
Αλλά θα πρέπει να πληρώσετε για ταχύτητα: περισσότερο προσωπικό, υψηλότερο κόστος διαχείρισης. Επιλέξτε την αποκέντρωση εάν εργάζεστε με μια ευρεία γεωγραφική περιοχή ή η εξυπηρέτηση πελατών είναι το κύριο χαρακτηριστικό σας.
Αποκεντρωμένη εφοδιαστική
Αυτή η στρατηγική μπορεί να σας εξοικονομήσει πολλά χρήματα. Just-in-Time σημαίνει ότι δεν διατηρείτε πολλά αγαθά σε απόθεμα. Όλα φτάνουν ακριβώς τη στιγμή που πρέπει να αποσταλούν. Η διαδικασία μπορεί κυριολεκτικά να περιγραφεί ως εξής: δύο φορτηγά συναντώνται σε ένα δεδομένο σημείο (το ένα είναι ο προμηθευτής σας, το άλλο είναι ο πελάτης), μεταφέρουν τα αγαθά από το ένα στο άλλο και εσείς λαμβάνετε χρήματα ως μεσάζων. Αυτό ελαχιστοποιεί το κόστος αποθήκης, αλλά απαιτεί εξαιρετικά ακριβή συντονισμό.
Εάν ο προμηθευτής σας καθυστερήσει, μπορείτε να χάσετε χρήματα. Εάν εργάζεστε σε μια προβλέψιμη, σταθερή θέση όπου η ταχύτητα κύκλου εργασιών είναι σημαντική, η J-I-T μπορεί να σας δώσει ένα πλεονέκτημα με τη μορφή βελτιστοποίησης των διαδικασιών και βέλτιστης χρήσης των πόρων. Το κύριο πράγμα είναι να μην χρησιμοποιείτε τη μέθοδο τυφλά, συμβουλεύουν οι διευθυντές της Sargona Private Capital Ltd.
Just-in-Time